26 Ocak 2009 Pazartesi

YAZSAM MI?

Yazsam mı Badi'nin beni çağırdığı bloga ne kadar kızdığımı kendime ve bok etsem mi adamın keyifli blog ortamını diye düşündüm. Sonra diğer bloguma yazdım hırsla klavyeye vurarak parmaklarımı... Can sıkıntısı ya bu aralar sardırdım odama şunu yapayım bunu edeyim diye, masaydı kitaplıktı sırada yeni masaüstü sonra halı şifonyer gardırop... Çok korkuyorum ama çok korkuyorum bunları tamamlamaktan... Sonra sıra gelecek mutfağa, hadi dolapları yenileyeyim dicem sonra banyo! Dikdörtgen lavabolar bir harika... Hele aynalı dolaplar!!!

Hepsi birer proje sanırım ama herhalde asıl proje çocuk olurdu!!! Korkunç bişi, bitmeyen proje, hergün daha ileri daha iyiye daha güzele itekleme çabam olurdu herhalde... Yok, yok çocuğa yazık olur benim gibi babası olursa... Ama çok severim, bayılırım ona, fazla mı titrerim üstüne bilmiyorum ama çok sevsin beni isterim, hayranlık da olsun tabi biraz!!! Belli bu dünyaya belirli belirsiz hiçbi iz bırakamayacağımız bari beni iyi anan bir evlat bırakayım değil mi?

Ama sonra birisi demişti, reklam olmasın diye ismi vermiyorum, sen dedeni ne kadar tanıyorsun, ya dedenin babasını!!!! Evet, sadece babamın göbek adı dedemin babası benim için, bırakacağımız iz de ancak o kadar olur 3. kuşağa. Yeter artık iyi geceler...

3 yorum:

cabeza de turco dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
cabeza de turco dedi ki...

ailedeki herkes cekik ve buyuk gozlu olur... dedemin babasini yedigi halt yuzunden boyle olduk der... cocugu ilk evlendiginizde yapsaydiniz torununuzun cocugunu adam gibi tanima sansiniz olurdu.. giderek azaliyor o sans. Torununu tanima sansin da azaliyor.Akli basinda birsey olarak tanima sansin...

Yilbasinda dedemle beraberdim. 85 yasinda ve zihni de sagligi da yerinde cok sukur... her zamanki gibi cok sakaci, giyiminde cok titiz ve tezcanli... ben onun annesini de tanidim.. yani buyuk anneannemi... Kucukken anneni mi babani mi seviyorsun dediklerinde buyukanneannemi derdim... 1991 de 83 yasinda vefat etti... O da beni 12 yasina kadar tanidi. Az cok aklimiz basindayken her ikimizin de, cok guzel bir iliskimiz vardi. Anadolu lisesi orta birdeydim... Simdi bana o ne kadar iz birakti? coook...

Cocugunun uzerinde cok buyuk izler birakirsin. Elinde degil.. Varliginda birakir yoklugun da. Torunun uzerinde de... Bunlar senin dogrudan izlerindir... sansliysan ve ise erken baslamissan torununun cocugunun ustunde de birakirsin. Senin bir de dolayli izlerin vardir...ugrasirsin, cocuguna cok ektra kosullar firsatlar saglarsin (Mesela meshur bir piyanist olur).
O firsatlar kosullar senin sahip olmadigin ama cocugunun sahip oldugu seylerdir... Senin torunun icinse onlar normallesir (meshur bir piyanistin cocugu olmak torunun normalidir)... Sonucta o senin sagladigin kosullarda yetisen torunundur ve belki sen olunce bir fatiha okur ruhuna... Mezarinin uzerine sadirvan yaptirir eger Konya 'da yasarsa...
Belediye baskani olursa bir park yaptirir adini verir... kitap yazar dedem'e der... en nihayetinde sne onun hayatinda en onemli insanlardan birinin hayatini sekillendirmissindir.. babasini yetistirmissindir.

TY dedi ki...

badi çocuğu senden yapcam galiba, başka çekik gözlü tanımıyorum ... :)