12 Kasım 2009 Perşembe

pekuysal

çok sevdiğimiz dedelerimiz bir zamanlar nüfus müdürlüğüne çağrıldı...soyisim seçmeleri istendi...
.
soy ismi...sorumluluğa bakınız...soyunuzun ismi...sizden sonra gelen herkesle kuracağınız tek bağ belkide...
.
nitekim bu ciddi karar o zamanın insanlarını pek germiyor nedense...ya da benim çevremde gördüğüm o....
.
örneğin sevgili dedem faik'in soy isim alma hikayesi:

"selam, ben soyisim almaya geldim"
"merhaba, ne olsun istersiniz?
"yılmaz olsun"
"amca bugün yılmaz alan çok oldu, başka bişey verelim size"
"yılmazlar olsun o zaman"
"tamam, isim neydi?....
.
nası!...sabahlara kadar düşünmüş gibi değil mi?
her dede bizimki gibi değil tabiki...birde orjinal fikirli dedelerimiz var...

"pekuysal"

...yahu ne kadar naif efendi bir insanın icadıdır bu...uysal hemde pek...bir de savaştan yeni çıkılmış o dönemlerin delikanlı ortamlarında nasıl karşılanmıştır bu durum...
tanımak isterdim ben böyle bi adamı...


gerçi bugün bana gelseler soyisim seç deseler ne derim bilemiyorum...ya da ilk geleni söyliyim..."üçbin" olabilir mesela...teknolojik, geleceğe umutla bakan bir soyisim...

hem yarın öbür gün komple globalleştiğimizde olur ya hepimize bir ID vermeleri gerektiğinde torun tombalak rahat eder...

"ne verelim amca"
"üçbin olsun"...
"üçbin alan çok oldu bugün"
"üçbinbir olsun o zaman"
"tamam, isim neydi"...

Hiç yorum yok: